تالک: نرم ترین ماده معدنی

تالک: نرم ترین ماده معدنی
  • تاریخ درج : 1399/02/2
  • تعداد بازدید :1792

 اکثر افراد با ماده معدنی تالک آشنا هستند. از خردایش سنگ تالک را می توان پودر تالک تولید کرد. این پودر قابلیت جذب رطوبت، جذب روغن، جذب رایحه را داشته و همچنین به عنوان لوبریکانت و مرطوب کننده پوست انسان مورد استفاده قرار می گیرد. این ویژگی ها باعث شده تا پورد تالک به عنوان یکی از مواد مهم در تولید پودر بچه و پودر رفع بوی پا، پودر کمک های اولیه و همچنین انبوهی از مواد آرایشی استفاده گردد. 
یکی از انواع معروف تالک سنگ صابون نام دارد. این سنگ نرم به راحتی قابل تراشیدن و حکاکی است و از هزاران سال پیش برای ساخت اشیاء زینتی و کاربردی مثل مجسمه ها، کاسه، سینک و میز آشپزخانه، شومینه، پیپ وبسیاری اشیاء دیگر استفاده می شده است.
اگرچه پودرتالک و سنگ صابون کاربردهای مشهودی دارند، اما مصرف آنها نسبت به سایر انواع تالک بسیار کمتر است. کاربردهای پنهان تالک بسیار رایج تر هستند. تالک به دلیل ویژگی های منحصربه فردش به عنوان ماده ای مهم در تولید سرامیک، رنگسازی، تولید کاغذ، ساخت سقف، پلاستیک، لاستیک، حشره کش ها و ... کاربرد دارد. 
کاربردهای تالک: تالک در بسیاری از محصولاتی که روزانه با آنها سروکار داریم کاربرد دارد. ماده اولیه در تولید لاستیک سازی، و همچنین به عنوان پرکننده و سفید کننده در رنگسازی، پرکننده و عامل شفافیت در تولید کاغذهای باکیفیت، و ماده اصلی بسیاری از مواد آرایشی.