راه اندازی سیستم فرآوری جیگ

راه اندازی سیستم فرآوری جیگ
  • تاریخ درج : 1399/02/2
  • تعداد بازدید :2154

خط تولید شرکت کانی کاو کاشان مجهز به واحد فرآوری جیگ شد. 

سیستم جیگ نخستین بار در معادن طلا برای پرعیارسازی و فرآوری ثقلی ذرات دانه درشت طلا مواد مورد استفاده قرار گرفت. کارایی این سیستم به این صورت است که سنگ معدن با وزن مخصوص بالا را از عناصر باطله  جداسازی می کند. دستگاه جیگ معمولا در دونوع بادی و آبی ساخته می شود. 
با توجه به راندمان بالای سیستم جیگ آبی در جداسازی و ریکاوری مواد معدنی و همچنین با درنظر گرفتن  هزینه ها، استهلاک و آلایندگی های سیستم جیگ بادی، این شرکت برآن شد تا از سیستم جیگ آبی برای پرعیار سازی مواد معدنی خود استفاده نماید. عمده ترین محصول تولیدی این شرکت باریت است و از آنجا که باریت مصرف بسیار بالایی در صنایع حفاری نفت، رنگسازی و شیشه سازی دارد، و از طرف دیگر باتوجه به کمبود باریت عیاربالای و با کیفیت در معادن که غالبا همراه با عناصر باطله می باشد، شرکت کانی کاو کاشان سیستم فرآوری جیگ را به منظور پرعیارسازی و پاکسازی باریت از عناصر باطله و تولید باریت باکیفیت مطابق با استاندارد API از نظر پارامترهایی چون دانسیته و ویسکوزیته راه اندازی کرده است. 
 همچنین این شرکت در نظر دارد سنگ آهن، سرب و کرومیت را به صورت آزمایشی جیگ و ریکاوری نماید که نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد. 
بازرگانی کانی کاو کاشان